Livet

Idag så är det skola och det känns vell bra,för att vi slutar redan vid 12:00 typ,men jag stanade lite längre tänkte att det är bäst att få saker lite gjort!Med arbetena och det..känner att jag förlorat väldigt mycket tid för att jag inte har mått så bra i psyket,jag faktiskt inte varför men jag vet bara att oron av ångesten börjar komma tillbaka.Det känns tufft för jag hade ju aldrig riktigt räknat med att den skulle försvinna föralltid heller..men sånt är livet,man får ta det goda med det onda.Man kan ju inte alltid ha det bra.Det jobbigaste som jag vet är när man sitter där i klassen eller runt en massa folk,så känner man bara att man håller på att kvävas,man får liksom ingen luft och att hjärtat börjar bulta fortare och fortare.Man tänker då ska jag få samanbrott och gråta eller ska jag bara springa i från räddslan?,men jag insåg att visst är jag rädd..men det jag har vart med om förr har avrt värre nu är det bara att hålla imot räddslan och ta det lungt..Men hur ska jag kunna göra det när det känns som hela jag bryter ihop?!Livet känns så tungt nu bara,när det bröjar komma tillbaka.Jag har inte orkat brytt mig om skolan och jag har bara gråtit och kännt att min värld vänt sig upp och ner.Jag vet att jag inte ska ge upp med livet det vet jag för det skulle jag aldrig kunna göra mot mig själv och alla andra.Men i en sådan djup depprition och sorg det är in te lätt!det är inte många som vet om det och att jag gråter ut för att jag har ångest..men det är så och det är sant.Men räddslan ska inte stå ivägen för mej och lyckan.Jag förtjänar faktiskt att vara lycklig!alla gör det.jag och mamma har inte haft så mcyket kontakt med varandra nu på ett tag heller för vi bara gnäller på varandra hela tiden och det är inget jag vill för jag älskar henne mest på hela jorden verkligen..Men när jag mår dåligt då håller jag sorgen innom mej och ut kommer istället ilska ochy sorg..och det är det sista jag vill.Nu måste jag börja ta tag i livet steg för steg och välja bort vissa saker..för ett tag och fokusera mer på mej själv än allt annat runt omrking mej..behöver komma bort lite från allt som gör mej nedstämd och så.Det ska bli skönt att åka till Mauritius sen i december!Så himlaaaa kuuul att träffa släkten igen och vila upp mej;)<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0